reklama

Krátko o mojich kurzoch japončiny

CRP vyšetrenie v ostrovných podmienkach prebieha cez telefón. Blanka, naša zadarská pediatrička, to tipuje na virózu: „Nedávala by som mu antibiotiká." Súhlasne prikyvujem. V kurčatách ich je aj tak dosť, nie? Okrem iného sme práve ušetrili pol dňa cesty a asi 10 eur na bublifuk. Kontaktujem spojku v Zadare, diktujem recept od Blanky: sirup proti kašľu a nejaký chorvátsky paralen. Vybavené, doručené na lodnú MHD.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Lieky sú v Josovej opatere. Podá mi zásielku cez svoje malé okienko, len čo sa dotknú ostrova. Robí na lodi niečo ako barmana, vznešene povedané. Nikto na svete nerobí mrzkejšiu kávu. Horkokyslú, padá do žalúdka ako žieravina. Preto si nosím vlastnú a on mi na ňu láskyplne namieša mliečnu penu. Ja mu na to poviem „arigatou. Vyzradil na seba, že asi pred sto rokmi robil v Japonsku, odvtedy sa ma nevie zbaviť, furt ho otravujem s nejakými frázami.

Neviem, či mu môžem veriť, že ma to dobre učí, či si len tak nevymýšľa. Minule sa ho pýtam, čo pije môj muž, či mu načapoval pelinkovac alebo pivo a on mi pozrel do ľavého oka, ako keď vás chce niekto oklamať, že nič, nič nepije...Tak mu zoberiem pelin, rovno dva," vravím na to. Chlapi okolo lodného baru stíchli, ako keby prvýmkrátom životom videli ženu zobrať chlapovi pol decák. „To je na mňa," povie v záchvate sebareflexie Joso. Arigatou, milý Joso, ale to by sa potom nepočítalo ako odo mňa z lásky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedala by som mu arigatou aj teraz, ale mama ma učila, že za lieky sa neďakuje. Vraj by potom nemali účinok.

Kristína Kováčiková

Kristína Kováčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nespí Zoznam autorových rubrík:  chorvátskovéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu