reklama

Prvé vrásky

Pani, čo sa v tom vyzná, ma nahovárala na krém proti prvým vráskam. Z niečoho žiť musí. Asi pred týždňom mi trafikantka nechcela predať cigarety, vraj či som plnoletá. Mýli tá pubertálna pleť a svetonázor. „Nie, nie," tvrdila mi pani. Pleť je normálna, dospelácka, len ja sa o ňu nestarám. Náhodou, dažďová voda aspoň raz za deň... Odula peru. Keby som s tým prišla pred päťdesiatimi rokmi, prižmúri oko, ale dnes? Spustila spŕšku ekologickej slovnej zásoby, kyslé dažde, emisie, globálne otepľovanie, druhý vatikánsky koncil a čo ja viem čo ešte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Dažďovú vodu by neodporúčala ani Rottrovej. Naozaj sa v tom vyzná. Vie ako napatlať ženským na ksicht brizolit, ako štetcom zatlačiť do kútika oka, aby sa nelesklo, aj čím sa zaštepiť proti starobe a smrti. Do ruky mi strčila vizitku, že keď budem chcieť osobné konzultácie, môže prísť aj ku mne domov. Tá myšlienka sa mi hneď zapáčila. Distribútorka dobrých rád zo Slovenska na ostrove. S plným kufríkom protivráskových krémov od Mary-neviemčo. Vystaví ho na pult, kde ráno vážia ryby, prípadný smrad prepudruje. Len tých záujemcov o prednášku, ako si vyšmirglovať šupiny medzi obočím alebo ako si zastrihnúť nechty v protismere, nemôžem zaručiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr v marci, možnože v apríli, keď pred kafićom zaparkujú kočíky zadarské dámičky, čo prídu na víkend prevetrať hoch teplákové súpravy so zlatým lemovaním. Tie by sa ešte ako tak dali naverbovať. Veď bývajú v meste, nie sú to žiadne selanky. Nepoužívajú jeden odtieň rúžu na pery, krikľavo červený, ako miestne. Nenosia na hlave len dve farby na vlasy, ktoré dostať v zmiešanom tovare: blond a mahagónovú. A už vôbec neriskujú zmiešať ich na fialovú. Stránia sa barančekovských kučier, volia striktne prísne účesy. Rez kockou a podobne. Treba skúsiť zaintervenovať, azda sa chytia na háčik. Napríklad na prvé vrásky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Netvrdím, že ostrovanky sa nechcú páčiť. Minule si také štyri vykračovali rezkým tempom, aj bolo ťažké uhádnuť, ktorá z nich je po výmene bedrového kĺbu, ale ako vravím, vykračovali si v kostolových teplákoch, plážovými kabelami zakrývali pol tela, že aký krásny deň, idú k Draženke pozerať telenovelu. Ako sa Višnja tešila, keď si kúpila v obchode typu "všetko do 50 kuna a viac" bižutku na svadbu sesternicinej vnučky. Čierne korále. Vraj to už bude mať aj do truhly. Nový kostým, nová blúza, nové topánky. Investovať sama do seba znamená pripravovať sa na pohreb. Toto mi napadne, keď mi niekto hovorí "staraj sa o seba."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vizitku si každopádne nechám. Odkladám si podobné záležitosti. Mám na to celú krabicu. Našla som jej čestné miesto vedľa zošúvereného papierika. Andrea 0039-3282465448. Čašník zo sicílskej Taorminy. Chcel ma previezť na skútri, keď skončí v robote. Raz im určite zavolám. Obom.

Kristína Kováčiková

Kristína Kováčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nespí Zoznam autorových rubrík:  chorvátskovéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu