reklama

Právnické eso?

Niekto na materskej háčkuje, iný plie burinu, no a ja mám zábavku okolo paragrafov. Píšem o materských "dovolenkách" a vreckovom, čo to majú byť rodičovské príspevky, prídavky, príplatky, atď atp. Všetko to vystavujem na obdiv na našom babetkovom portáli, pre podobne postihnuté ako som ja. Zlé jazyky síce tvrdia, že dojčiace ženy majú vypnutú celú jednu mozgovú hemisféru, ale snažím sa aspoň s tou druhou. A nesnažím sa asi zle, keď ma neváhajú z času na čas vykradnúť. Ak niekto prezentuje za svoje aj moje myšlienkové pochody, prihlási sa do súťaže Právnické eso a nadôvažok vyhrá, môžem sa nádejať, že mi fungujú hemisféry obidve.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (94)

Priznám sa, nebyť sladkobôlneho úvodu, nikdy by som si články JUDr. Stanislavy Ďurišovej - Materská dovolenka ženy a rodičovská dovolenka muža - a - Rodičovská dovolenka ženy alebo muža - publikované vo februári 2012 na portáli najpravo.sk, neprečítala do konca: „Iste mi dáte za pravdu, že materská dovolenka je tým najkrajším obdobím v živote ženy."Po prebdenej noci som sa zasmiala nahlas do monitoru. Zábava pokračovala, lebo ako som prechádzala riadkami, zistila som, že niečo z toho som už niekde čítala. Alebo skôr niečo z toho som už niekde písala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Boli to konkrétne dva moje články - Rodič na materskej - a - Rodičovská dovolenka - ktoré som písala v roku 2011 pomedzi ranné až večerné nevoľnosti. A presne z týchto zavanula inšpirácia JUDr. Ďurišovej. Začala som porovnávať naše veľdiela navzájom. Z mojich eposov boli vytrhnuté kde tu vety, kde tu odseky, môj príklad, aj moja úvaha venovaná zákonodarcom a systémom Ctrl Copy a Ctrl Paste kde tu rozptýlené v článkoch JUDr. Ďurišovej.

Zlodeji, ktorí navštívia náš web a zoberú si, čo im zrovna chýba, zvyknú po sebe aspoň trochu pozametať. Bystrejší zmenia slovosled, vyhrajú sa so slovíčkami. Ale toto bolo brilantné. Napríklad pasáž článku Rodičovská dovolenka, kde riešim otázku nástupu zamestanca na rodičovskú dovolenku, prerušenie rodičovskej dovolenky a zákaz výpovede v ochrannej dobe, sa odlišuje s tou istou časťou textu článku JUDr. Ďurišovej iba v slovách „všimnite si" a „pozor." Plus práca s detailami: moje dvojbodky boli vymené za čiarky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

JUDr. Ďurišová tiež vo svojom článku uvádza za svoje moje príklady. Pre porovnanie ukážka z môjho článok Rodič na materskej, uverejnený na tehotenstvo.rodinka.sk:

Obrázok blogu

A článok JUDr. Ďurišovej na portáli najpravo.sk:

Obrázok blogu

JUDr. Ďurišová správne opravila a doplnila môj príklad, kde mi v závere vety vypadlo za spojením "270 dní nemocenského poistenia" dovetok "v období dvoch rokov pred pôrodom." Ale tak ja nie som žiadne právnické eso.

Toto ma však pobavilo zo všetkého najviac. Asi som mala v ten deň miesto "sliny" kyselinu, keď som napísala do textu článku Rodič na materskej túto poznámku mimo:

Obrázok blogu

Ale môj odkaz zákonodarcom sa dá napísať aj distingvovaným spôsobom, ako to urobila JUDr. Ďurišová:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Olala. Tak som si nahlas zvolala (zase poznámka mimo).

Definitívny výpočet nezrovnalostí, na ktoré som narazila pri porovnávaní našich textov, to samozrejme nie je, ale uvedené príklady postačia. Majú svoju výpovednú hodnotu o autorskej práci JUDr. Ďurišovej, ktorá je pod svojimi článkami podpísaná ako advokátska koncipientka. Len tak na okraj, aj autorské právo je jednou z otázok na advokátskych skúškach. Priateľská rada: ťažšie na cvičisku, ľahšie na bojisku.

Rešpektovanie autorského práva iných autorov, vrátane uvádzania zdrojov pri citáciách, bolo jednou z podmienok účasti v súťaži Právnické eso organizovanej portálom najpravo.sk v minulom roku. Súťažiaci mali do nej vložiť svoje vlastné myšlienky a názory. JUDr. Ďurišová za svoje vlastné myšlienky a názory získala okrem titulu Právnické eso aj dve hmotné ceny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nadôvažok i jednu nehmotnú: čas. Čas, ktorý som ja trávila rozmýšľaním nad tým, ako tie hnusoby paragrafové vykrútiť tak, aby im rozumeli všetky ženy, bez ohľadu na svoje hormonálne zaťaženie. Čas, ktorý som mohla miesto toho venovať svojej rodine. Človek sa totiž zvykne poučiť jeho plynutím, že sa už nedá vrátiť späť. Áno, JUDr. Ďurišovej treba dať za pravdu. Materská dovolenka je najkrajším obdobím v živote ženy. Nikto nemá právo ukradnúť mi čo len mikrosekundu.

Kristína Kováčiková

Kristína Kováčiková

Bloger 
  • Počet článkov:  47
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nespí Zoznam autorových rubrík:  chorvátskovéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu